
‘In Rijswijk renoveren we 228 woningen, verdeeld over tien blokken’, vertelt Jeffrey den Outer, projectmanager bewonerszaken bij Dura Vermeer Bouw Heyma. ‘Dat vraagt om een strakke planning. We zijn trots op het resultaat dat hier zichtbaar wordt en vooral op hoe de blokken er straks weer uitzien voor de bewoners.’
‘De meeste woningen hadden energielabel E of F. Met deze aanpak maken we een flinke sprong naar label A. Daarmee krijgen bewoners een comfortabeler huis en lagere energiekosten. Dat is waar we het voor doen.’
Contact met bewoners
‘Bij zo’n groot project moeten we met alle bewoners in gesprek. Dat doen we via brieven en e-mails, maar ook digitaal. Daarvoor gebruiken we Cobee. Het geeft ons veel meer overzicht in de communicatie. Bewoners kunnen in de app schadeformulieren of enquêtes invullen. Wie daar hulp bij nodig heeft, helpen we persoonlijk verder. Zo blijft iedereen betrokken.’
Veilig met gegevens
‘Voor ons was privacy ook een belangrijke reden om met Cobee te starten. Vroeger gingen er veel lijstjes met namen en adressen rond. Dat is niet veilig. Met Cobee zorgen we dat gegevens goed beschermd zijn. Alleen de mensen die het nodig hebben, krijgen toegang.’
Meer duidelijkheid
‘Cobee geeft bewoners duidelijkheid over de planning en werkzaamheden. Voor ons betekent het dat we minder tijd kwijt zijn aan losse lijstjes en documenten. Zo houden we de vaart in het project én weten bewoners precies waar ze aan toe zijn.’